Sunday, August 09, 2015

Parfüm kullanmak ciddi bir iştir!


Çocukluğumdan beri parfümleri ve güzel kokuları karşı bir ilgim vardır. .Özellikle lise yıllarımda parfüm kullanmaya başlamıştım. O dönemlerde Brüt, Paco, T3, Old Spice, Pino gibi markalar dikkatimi çekmişti ve bunları kullanıyordum. Şu sıralarda da o markaları veya benzer kokuları kullandığım oluyor ve geçmiş günleri hatırlıyorum. Eskiden kullanmış olduğumuz bir parfümü kokladığımızda veya geçmişten gelen bir kokuyu aldığımızda, yoğun bir çağrışım yağmuruna maruz kaldığımızın sizler de farkına varmışsınızdır. Koku, çağrışıma en fazla açık unsurmuş. Bu sıralar yine parfüm konusuna özellikle eğilmek istiyorum. Son zamanlarda “Anticipate” adlı ve “Kâbe Samanı” adı verilen bir bitkiden yapılan bir parfüm ilgimi çekiyor. Tam bir eğitimci parfümü olduğunu söyleyebilirim

Parfüm konusuyla bir uzman gibi doğrudan ilgilenmesem de, konuyla ilgili yazılar veya reklamlar ilgimi çekerler. Bu konuda bazı tespitlerim de var: Sözgelimi, eski dönemlerde, hem Fransa’da hem de İstanbul’da parfüm kavramının gelişmiş olduğunu, ama Fransız parfümlerinin “örtücü”, İstanbul parfümlerinin ise “eşlik edici” olduklarını düşünürüm. Fransız parfümleri, suyla barışık olmayan bedenlerin doğal olarak saldıkları kokuları “örtmeleri-kapatmaları”, İstanbul parfümleri veya kokuları da, suyla barışık bedenlere, “eşlik etmeleri” düşüncesiyle üretilmişlerdir. Hayat ilginçtir: Birbirine benzer görünen eylemlerin nitelikleri ve amaçları farklı olabiliyor!

Bence kullandığımız parfümler, kişisel imajın birer parçasıdırlar. Görünüşe ne kadar dikkat ediliyorsa, parfüm seçimine de o kadar dikkat edilmesi gerektiğini düşünüyorum. Çünkü daha önce de belirttiğim gibi, sadece kokunun kendisini değil, uyandırdığı çağrışımlar ve özellikle çevrenizdeki kişilere hatırlattıkları da çok önemlidir. Sizin, kullanmakta olduğunuz parfümün çevrinizdeki kişilerin geçmişleriyle veya hatıralarıyla nasıl bir ilişkisi olduğunu bilmeniz mümkün olmayabilir. Ama bazı şeylere dikkat etmeniz mümkündür; söz gelimi, bir eğitimciyseniz, gece hayatına uygun, keskin ve dikkat çekici bir parfüm yerine, daha yumuşak ve belli-belirsiz notalar içeren bir parfüm kullanmanız daha uygun olabilir.

Bir çok konuda olduğu gibi, bu konuda da en önemli unsur, parfümü tasarlayan kişi veya kişilerin amaçlarıdır. Kullanıcı, aslında tasarımcının vitrinidir. Tasarımcının amacına paralel bir amacınız varsa ve bu amaç sizin seçiminizse, sonuçlarını istiyor veya göze alıyorsunuz demektir. Ama bir parfümü, tasarımcının neyi amaçladığını bilmeksizin veya göz ardı ederek kullanmaya kalkarsanız, sonuçları sizi şaşırtabilir veya üzebilir.

Parfüm ucuz kaçılabilecek bir aksesuar değildir. Giydiğiniz gömlek, çorap veya bunlara benzer şeyler ucuz olabilirler. Bu çevreyi rahatsız etmeyebilir. Ama ucuz ve kalitesiz parfüm çevreye rahatsızlık verebilir. Ben, bu yüzden toplu taşıma araçlarında birkaç kez sıkıntı yaşadığımı hatırlıyorum. Burnuma gelen ucuz ve parafini bol parfümler sebebiyle mide bulantısı yaşamıştım. O zaman, ucuz ve kalitesiz parfüm kullanmaktansa, kaliteli bir sabun kullanmanın, o sabunun bıraktığı hoş kokuyla yetinmenin daha mantıklı olduğunu düşünmüştüm ve hâlâ da öyle düşünüyorum. Çok kaliteli bir parfüm de, sizin kendi kokunuzla birleştiğinde güzel olmayan bir bileşim ortaya çıkabilir. İnsanlar için de bu geçerlidir: Bazen iki iyi insan, kötü bir birliktelik yaşayabilirler!.

Patrick Suskin’in “Koku” adlı romanını tavsiye ederim. Parfümler ve kokularla ilgileniyorsanız, bu kitap ilginizi çekecektir. Al Pacino’nun baş rolünü oynadığı “Scent” “Koku” adli filmi de önerebilirim.

-----------------------

SAVAŞ ŞENEL KİTAPLARI

AZ ACILI VE KALICI İNGİLİZCE-YABANCI DİL ÖĞRENMEK İÇİN PÜF NOKTALARI
Kitabın Tanıtım Yazısı
Kitabın Facebook sayfası
Kitabı buradan satın alabilirsiniz: Kitapyurdu.com

(Kitabı İmzalı Edinmek İsterseniz Bize Yazınız: savassenel@gmail.com)

ÇAY SAATİ İÇİN HAFİF YAZILAR


(Kitabı İmzalı Edinmek İsterseniz Bize Yazınız: savassenel@gmail.com)




(Kitabı İmzalı Edinmek İsterseniz Bize Yazınız: savassenel@gmail.com)
-------------------