Wednesday, October 12, 2005

AN GELDİ, ATTİLA İLHAN DA GİTTİ


Attila İlhan... büyük şair... Düşünce tarafını da az çok biliyorum. Ama beni asıl vuran çalışmaları, şiirleriydi.

Onun Duvar adlı şiir kitabını okuduktan sonra, şiirle yeniden tanıştım. Attila İlhan, sezai Karakoç gibi şairleri okumak, Neşet Ertaş, Eric Clapton gibi sanatçıları dinlemek, benim hayat boyu yaşadığım entelektüel rahatsızlığımın sebebi olmuştur. Bu insanların eserlerinin tadına -kendimce- vardıktan sonra artık kolay beğenmez oldum. İnsanlar, beni kibirli sandılar. Aslında ben de bir şey yoktu. Asil olan ben değildim. Asil olmadığımı, ama asalatin ne olduğunu bildiğimi anlatamadım. Her şiiri okuyamaz, her şeyi dinleyemez oldum.

Attila İlhan, çok şeyler yaşamış bir şair. Kendi tabiriyle bazı şiirleri "bağıra bağıra ağlayarak" yaşadığı ayrılıklardan sonra yazmış. Attila İlhan, kendi şiirlerini ustalıkla seslendirebilen nadir şairlerden biri de aynı zamanda. Kendi şiirlerini seslendirdiği albümlerini defalarca dinledim.

Şiirleri incelikle işlenmiştir. Divan şiirinin birikimini günümüzle buluşturmuştur. Şiirlerini okurken, "bu kadar az kelimeyle nasıl bu kadar çok şey anlatılabilir" dediğim çok olmuştur. Attila İlhan, olması gerekeni yapar, yani hissettirir. Şair olduğunu söyleyen bir çok insanın anlamadığı da budur; şiirin, bilgilendirme olmadığını, hissettirmek olduğunu bir türlü anlamazlar. Attila İlhan, bunu yapmıştır, çünkü o gerçek bir şairdir.

Şiirlerini okurken, kolayca yazıldığı hissi verebilir. Şiirleri, belki kolayca okunurlar, hissedilirler, ama kolayca yazılamazlar. O kalitede ve tadda şiirler yazmak için Attila İlhan olmak gerekir. Ama Attila İlhan olmak, kolay değildir.

Bana hiç ölmeyecekmiş, her zaman şurada burada yorumlarını insanlarla paylaşacakmış gibi gelen insanlardan biridir Attila İlhan. Ama yaprak dökümü durmuyor. Dünya, baki kalınacak bir yer değil.

Çocukluğumdan sonra bir şeyler gitmeye başladı. Önce yazlık sinemalar gitti. Sonra annem, sonra sevdiğim insanlar birer birer gitmeye, beni bırakmaya başladılar. Şimdi de Attila İlhan. Dolu dolu yaşadı. Dilerim ki, Allah, şairin hatalarını şairliğine verir ve şiirlerindeki insan sevgisinin hürmetine, onu rahmetiyle sarar.

An geldi ve sen de gittin değil mi büyük usta!

------------
www.savassenel.com
-----------
Konuyla İlgili diğer yazılar, öneriler: Görmek istediğiniz linkin adını tıklayınız:
Attila İlhan Hakkında & Şiirleri
Girişimciler, Neden Şiir Okumalılar?

”Şair Ruhlu” Olabilirsiniz, Ama “Şair Olmak” Başka Bir Şeydir.
Yazarlık Yürümeye Benzer; Herkes Biraz Yürür Ama… (Verdiğim Yazarlık Dersleri Hakkında)
-----------
Konuyla ilgili film-kitap önerileri yapmak-almak ve yorumlarınız için:
MSN: savassenel@hotmail.com

savassenel@yahoo.com