Saturday, October 29, 2005

AMERİKA KAHROLSUN (MU)


Kafamız bozulunca bir ülkeye toptan küsüyor, lanet ediyoruz. Lanet etmek bize yakışır mı bilmiyorum. Ben, böyle bir şeyin bize yakışmadığını düşünüyorum. Belki öğretmenlikten, belki yufka yüreklilikten, belki lanet etmenin Türk ve Müslüman evladına yakışmadığını düşündüğüm için. Bilemiyorum.

Almanya, Nürnberg’te çorbamızı içerken yan masadaki bir Türk Beyefendinin “bak Amerika’da yine felaketler var, kasırga vurdu her yanı, beter olsunlar!” dediğini duydum. İçim cız etti. Ona gülümseyerek “Amerika’da bir sürü Türk, laz, Konyalı, müslüman, çocuk, gariban, masum var, ağabey. Beter olmasın be!” dedim.

Efendi adammış, o da bana gülümsedi. “Doğru söylüyorsun, kardeşim. Ağzımız alışmış toptancılığa. Böyle toptan götürüyoruz işte” dedi. Sonra bir sohbet başladı.

Amerika kahrolsun mu? Kahrolmasın, orada bir sürü masum var be ya! Bugün İstanbul Türkiye için neyse, Amerika’da dünya için odur. Sorarım size, İstanbul’da akrabası, tanıdığı, bir sevdiceği olmayan bir Türk evladı var mı? Bugün İstanbul’daki bir felaket, bir sıkıntı bütün Türkiye’yi vurmuyor mu?

Ya Amerika’da, yetmiş iki milletten insan yok mu? Kiminin çocuğu, kiminin akrabası, kiminin arkadaşı, eğitim için, iş ya da başka bir sebepten dolayı orada değil mi? Neden kahrolsun Amerika? Sonra biz de kahrolmaz mıyız?
Amerika, bugün İslamın çok hızlı yayıldığı ülkelerden biri. Orada da Müslümanlar var, çocuklar, masumlar var. Hakkıyla temsil edildiğinde İslam dinini ve Türk kültürünü bağrına basacak çok insan var. O insancıkların suçu ne! Hükümetin kirli politikalarından haberi olmayan, haber ağlarının çabalarıyla bilgi içinde bilgisiz bırakılmış bir sürü masum insan var. Çocuklar var. İslamı öğrenmek için bekleyen hristiyanlar, insanlar var. Kahrolmasın Amerika.

Amerika kahrolursa, yerini doldurmak için hazır mıyız? Sanmam. Tepkilerimizi dile getirelim. Güç dengesi içinde yerimizi alalım. Amerika kahrolursa, biz yerine geçecek miyiz? Yoksa olası alternatifler bizi daha mı kötü bir duruma mı düşürecek? Bu konu üzerinde iyi düşünmeli derim.

Hiçbir ülke kahrolmasın!. Artık her yerde Türkler var, Türkler’in açtığı okullar var. Her yerde Hemşerilerimiz var. Beddua edeceğimize, kendimizi yetiştirelim. Tarihi ve kültürel mirasımıza sahip çıkalım. Oralara gidelim, elimizdeki kıymetli şeyleri onlarla paylaşalım. Biz anlattık ta onlar ret mi etti! Bize kabalık mı ettiler! Tutun ki bir kısmı kabalık etti. Ben adım gibi biliyorum ki nezaketle sunulacak mesajları bağrına basacak bir sürü insan var dünyanın her yerinde.

Bu adamlar, bugün Türk gençlerinin bile sahip çıkmadığı Türk sanat müziğine, Türk halk müziğine v.s ilgi duymuyorlar mı, oturup dinlemiyorlar mı? Hatta bu konularda eğitim almıyorlar mı? Amerika’da Türk büyüklerinin adına üniversite kürsüleri açılmadı mı?


Ya bizdeki güzellikleri sonradan keşfeden Amerikalılar, onlara bu güzellikleri tebliğ edip anlatmadığımız için “Türkler Kahrolsun!” derlerse ne olur? Onlar da bunu yapmasınlar isterim tabi ki.

Amerika Kahrolmasın! Daha iyi olsun. Bizi anlasın. Değerlerimizi öğrensin. Türkleri tanısın. Böylesi daha iyi olmaz mı?
-----------

www.suskunadam.blogspot.com

-----------
Yorumlarınız için:
savassenel@yahoo.com
MSN:
savassenel@hotmail.com