Friday, September 30, 2005

HAYRANIM ŞU SİGARA ŞİRKETLERİNE!


Sigara şirketlerinin çalışmalarını takip ediyor musunuz? Sadık müşterilerle büyüyen bir işleri var. Müşterileri o kadar sadık ki, hiçbir zaman yaptıklarını sorgulamıyorlar.

Alerjik olmadıkları ve suda çözündükleri için (temizlik maddeleri suda zaten çözünür diyorsanız bir araştırma yapın derim) evimize bazı yabancı marka temizlik maddeleri alır ve kullanırız. Bir çok tiryaki dostumdan bu sebeple tepki almışımdır. “Her Türk, yerli malı kullanmalı” diye başlayan nasihatları çok da hararetlidir. Gözleriniz yaşarır. Aslında bu göz yaşarması içtikleri yabancı marka sigaraların dumanından da kaynaklanıyor olabilir, tam emin değilim. Çünkü bu insanların çoğu da yabancı marka sigaralar kullanan insanlardır.

Bir eğitimci olarak düşünürüm: nasıl oluyor da sigara şirketleri, bu insanları bu kadar ikna ediyor? Onları bu kadar komik bir duruma düşürebiliyor? Evimdeki temizlik maddelerinin yabancı olduğunu söyleyen bu insanlar, nasıl oluyor da yabancı marka sigaralar kullanıp reklamını yapıyorlar. Bir tiryakinin günde kaç kere paketini cebinden çıkardığını ve bunu kaç kişinin yanında yaptığını düşünürseniz, reklam derken neyi kast ettiğimi anlarsınız.

Gençleri ve bu aralar özellikle genç kızları hedefleyen sigara şirketlerinin çalışmalarından bal gibi haberdar olan bu insanlar, içtikleri her sigarayla bu sektörü desteklediklerini düşünmezler mi?

Neyse, insanların saf mantık olmadığını kendimden biliyorum. Ama vatanseverliği mantıksızlığa inşa etmeleri çok ilginç geliyor bana. Sigara içerken “en iyisini” alan bu insanlar, benim en iyiyi aramama neden karşı çıkarlar. Yurt dışından temizlik maddesi almanın değil, uçak ya da sigara almanın bir sorun olduğunu neden düşünmezler?

Tiryakiler, yabancı sigarayı daha çok keyif verdiği için alıyorlar.

Ben de suda daha iyi çözündüğü için, yabancı marka temizlik maddeleri alıyorum. Sözgelimi mantıyla birlikte deterjan yemek istemiyorum.

“Her Türk, ürünün en iyisini kullanmalı” diyorum.

Yeterince adil değil mi?


------------
www.suskunadam.blogspot.com

------------
Yorumlarınız için:
savassenel@yahoo.com
MSN: savassenel@hotmail.com